POTŘEBUJETE PORADIT ?
NEVÍTE SI RADY ?
NAPIŠTE NÁM O TOM A MY VÁM PORADÍME.
Diskusní téma: Technická podpora
Datum | 19.09.2012 |
---|---|
Vložil | mirabelka |
Titulek | laděné svody na K14 |
Ahoj, máte někdo zkušenost s laděnými svody na K14 pro výkon 110-130 koní.
Má smysll kupovat svody se čtyřmi trubkami či jenom zvětšit kanály původní a jejich průměr?
Pokud máte sovdy, kde jste je sehnali?
Díky za infa.
———
Datum | 20.09.2012 |
---|---|
Vložil | Kocour |
Titulek | Re: laděné svody na K14 |
Když máš motor upravený na tento výkon, je záhodno se postarat i o plyny , které chtějí fofrem ven. Laděné svody motoru mají větší průřez než standardní a díky optimalizované délce jednotlivých větví umožňují efektivnější odvod spalin z motoru. Je dobrá i omotávka výfuků, termo izolace a rezonátor. Já je mám a myslím že je to znát. Kupoval jsem na inzerát za 4.000,-
———
Datum | 21.09.2012 |
---|---|
Vložil | Honza |
Titulek | Re: laděné svody na K14 |
Určitě mají svody smysl hlavně u takového výkonu. Nejlepší by bylo si to nechat vyrobit na zakázku přímo na ten motor komplet výfuk, ale to bude stát asi hodně.
Jinak spousta svodů a omotávek je na www.speedpro.cz nebo použité někde na internetu např.: www.skodateam.cz
———
Datum | 23.09.2012 |
---|---|
Vložil | Jura |
Titulek | Re: Re: laděné svody na K14 |
Jezdím cca měsíc na zakázkovém potrubí (svody až po zadek vč. tlumiče a rezonátoru) a nemůžu si to vynachválit... Řekni si od toho, kdo ti dělal motor, zda dělá i propočty na výfuk k tomu motoru a nech si to vyrobit... Je to drahé, ale stojí za to, ten motor bez výfuku jede na 80% :) Mě to přišlo na 19,5 tisíce, ale vyplatilo se. A to nemluvím o tom zvuku...
———
Datum | 25.09.2012 |
---|---|
Vložil | mirabelka |
Titulek | Re: Re: laděné svody na K14 |
Ahoj, díky za názory - půjdu do nich taky. Které doporučujete - našel jsem dva výrobce NC Power (poblíž Fryštáku) a HR-svody (J. Hrcina) - cena stejná, ale konstrukce jiná.
Máte je někdo a jaké s nimi máte zkušenosti?
Díky.
———
Datum | 29.08.2012 |
---|---|
Vložil | Tučňák |
Titulek | strmé řízení |
Ve kooperaci s Čertem jsme se pokusili vyrobit strmé řízení, já jsem koupil pastorek (https://shop.tym-motorsport.cz/cz/katalog/strme-rizeni.html) a Čert ho zkusil namontovat do pravostrannýho řízení, bohužel šnek na něm je opravdu opačně :-((
Čert s výrobcem pastorku mluvil a bylo mu přislíbeno, že v sérii min. 10 ks by nám pastorek pro pravostranné řízení vyrobili za cca 5 tis. Kč. Takže dávám námět na zvážení, jestli by jste někdo další o strmé řízení měli zájem a šli do toho s námi.
P.S. Čerta prosím o případné upřesnění nebo doplnění mého příspěvku!
———
Datum | 29.08.2012 |
---|---|
Vložil | patrik |
Titulek | Re: strmé řízení |
jako 5 litrů za všechny nebo za jeden
———
Datum | 29.08.2012 |
---|---|
Vložil | Tučňák |
Titulek | Re: Re: strmé řízení |
bohužel za jeden... jinak už by byly objednaný
———
Datum | 29.08.2012 |
---|---|
Vložil | čert |
Titulek | Re: Re: Re: strmé řízení |
Nemám co dodat. Bohužel cena je taková. Standard na facko nebo feldu stojí cca 3200,- peněz. Měl jsem ho na K14 a bylo super. Kai Čert
———
Datum | 29.08.2012 |
---|---|
Vložil | emil |
Titulek | Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
ahoj čertíku vidím že jseš online, tak je to pravda? Když opačně tak všechno? Nezbývá než otáčet volantem méně a o to více používat pedál plynu:)
———
Datum | 30.08.2012 |
---|---|
Vložil | Tučňák |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
jenže to zas ubejvaj gumy a občas (když se to nepovede) je třeba křoví najednou moc blízko... :-)
———
Datum | 29.08.2012 |
---|---|
Vložil | emil |
Titulek | Re: strmé řízení |
Ahoj Tučňáku, na světě je všechonomožné, ale v souvislosti s řízením z felicie je jenom jeden zcela pravdivý údaj, a to pastorek (pinion), šnek je úplně mimo mísu. To ostatní se jmenuje hřeben ( rack).Toho debila který udělá na hřebenu opačně situované zuby jen proto, že po něm bhěhá pastorek shora místo na levé tak na pravé straně ve směru jízdy, toho bych osobně ocenil nějakým diplomem ale pohár by si určitě nezasloužil. Je podružné, zda je řízení vzhůru nohama kvůli opačně orientovaným řídícím pakám ke svislému čepu (K57). Nic méně, jak již jsem uvedl, na světě je všechno možné, ale bez toho poháru. Jen pro úplnost, nechca vyvracet z předešlého příspěvku výsledky pátrání, Caterham nabízí jak levo tak pravo stranné řízení jak pomalé tak rychlé za 270 těch anglických peněz. Uf, to jsem se zase zakecal.
———
Datum | 30.08.2012 |
---|---|
Vložil | Tučňák |
Titulek | Re: Re: strmé řízení |
Dík za vyčerpávající rozbor a upřesnění, jsem pouhý zedník a tak mám velké technické mezery... A v souvislosti a Caterhamáckým řízením, to mi tam nebude pasovat jen tak výměnou, to znamená výměnu i hřebenu a táhel (jestli to správně pojmenovávám)? Mě na tomhle lákalo, že se jen vymění pastorek...
———
Datum | 30.08.2012 |
---|---|
Vložil | patrik |
Titulek | Re: strmé řízení |
a co takhle toto
https://www.tuning-in.cz/prevodka-strmeho-rizeni-qsp-1-1-5.html
———
Datum | 31.08.2012 |
---|---|
Vložil | tučňák |
Titulek | Re: Re: strmé řízení |
dík za inspiraci, našel jsem to v eshopu v americe za polovic, ale neposílají do čr, nemáte někdo zkušenosti, jak to sem dostat a za kolik a případně kdo další by do toho šel?
https://www.competitionpartswarehouse.com/product.cfm?InvKey=1885
———
Datum | 31.08.2012 |
---|---|
Vložil | radek |
Titulek | Re: Re: Re: strmé řízení |
A teď jaký poměr je lepší ? 1,5:1, nebo 2:1 ??
———
Datum | 03.09.2012 |
---|---|
Vložil | Čert |
Titulek | Re: Re: Re: strmé řízení |
Tuhle převodku (od jiného prodejce) ze států umím dostat do česka za následujících podmínek: cena cca 110,-$ + poštovné odvislé od počtu objednaných kusů (1ks cca 50$ 2ks cca 70$ a progresivně se snižuje).
pokud bude zájem objednám. Otázka zní jaký převodový poměr a kolik kusů. 1,5:1 je cca 2,3 otáček volantu oproti původním 3.5 a 2:1 je cca 1,8. Osobně si myslím, že Caterham má taky něco kolem 2,3 a nevím jestli 1,8 by nebylo příliš strmé. Tak pište názory. Kai Čert
———
Datum | 03.09.2012 |
---|---|
Vložil | Bery |
Titulek | Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
Cat má i 1,93, já mám 2,3 a vloni s nejslabším motorem jsem uspěl ve slalomu.
———
Datum | 03.09.2012 |
---|---|
Vložil | Čert |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
Díky Bery za info. Že má Cat. i 1,0 jsem nevěděl. Co teda vidíš za optimum? Kai Čert
———
Datum | 05.09.2012 |
---|---|
Vložil | Bery |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
Nevím co je optimum, ale vím, že nemusím sundavat ruce z volantu a přehmatávat, takže to je dobré. Vždycky vám na srazech říkám svezte se, a to nééé.
———
Datum | 04.09.2012 |
---|---|
Vložil | Luděk |
Titulek | Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
Já bych se přikláněl k 2:1
———
Datum | 06.09.2012 |
---|---|
Vložil | Bery |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: strmé řízení |
Ono zase na místě to není nic moc
———
Datum | 30.08.2012 |
---|---|
Vložil | Lopatěv |
Titulek | Re: strmé řízení |
Taky je možný tam dát jakoukoliv převodku z auta který má posilovač a tim páden strmější řízení.
Ideální by bylo BMW trojkové řady E36, E46, nebo Z3, Z4. Tam je přední řízení.
Přes zimu chystám do Cobry namonovat kompletní přední nápravu z E46/Z4 s předním řízením. Jenom se rozhoduju jestli posilovač nechat nebo odpojit.
———
Datum | 30.08.2012 |
---|---|
Vložil | Luděk |
Titulek | Re: Re: strmé řízení |
Také přemýšlím nad řízením a Patrikova volba se zdá nejlevnější a nenáročná.
———
Datum | 30.08.2012 |
---|---|
Vložil | Ondra |
Titulek | Re: Re: Re: strmé řízení |
Ahoj, jen pro info o ceně, kupoval jsem před časem strmé řízení do Robina Hooda (ze Sierry) a stejně pastorek s hřebenem vyšel s dopravou na nějakých 6000. Tak těch pět je asi adekvátní. Jinak 2,5 otáčky oproti 4 dělá úplně jiný auto a najednou jde všechno líp. (zatáčky) Mějte se.